13.11.05

MmmmMMMmmm....

Maanantaiaamu ja työt uhkaavat taas huomenna ja siemailen täällä drinkkiä ja yritän valmistaa itseäni kohtaamaan tulevan viikon (paljon mittauksia tiedossa). Mikäs tässä on ollessa, drinkki on hyvä, melkein kuin White Lady mutta lime-mehulla ja ilman sokerireunusta. Mulla on oma baarimikko kotona ;-)

- -

Monday morning and work is looming on the background and I'm sitting here sipping a cocktail and trying to prepare myself for the upcoming work week (lots of measurements to be done). I feel quite pleasant at the moment, the drink is good, almost a White Lady but with lime juice and no sugar rim on the glass. I have my very own bartender at home ;-)

- -

Eilen käytiin anoppilassa (no ei me olla naimisissa mutta tuo on helpoin termi kuitenkin) ja neulon Hana-huivia niin paljon että olen ensimmäisen kerän lopussa. Se on sellainen pikku välityö mitä on mukava kantaa mukana. Taikajakku on saanut ensimmäisen hihansa, tosin näppäränä tyttönä jätin hihan päättelemättä kun en ole ihan varma minkä pituiset hihat ovat hyvät. Tuosta on sitten hyvä jatkaa kun jakku on kursittu kokoon. Tässä kauhea kuva, mutta minkäs teet kun kappale on todella oudon muotoinen ja sisällä on aina pimeää. Päiväsellä kun paistoi hieman aurinko (noin 30 sekkaa) niin olin punttisalilla enkä suinkaan kotona ottamassa valokuvia. Outoa, tiedän, mutta mä nyt vaan olen sellainen.



Yesterday we went to the in-laws (well, we're not married but its easier to call them that) and I knitted my Hana scarf so much that I'm at the end of the first ball. It's a nice little piece to take with me when I need a portable knit. The magic cardi got its first sleeve though I didn't bind it off since I'm not sure if the sleeve is the correct length yet. I thought I'd see how it is after I've sown the thing together, whether I have to continue or not. The photo is terrible but what can you do, the piece looks odd and it's always dark inside these days. Today when it was sunny (for about 30 seconds) I was at the gym and not at home taking pictures. Weird, I know, but I'm just like that.

- -

Sananen Lontoon-tuliaisista. Mies ei ehtinyt lankakauppaan kun vapaa-aikaa oli vähän joten en viitsinyt edes ehdottaa. Sen sijaan sain koruja täältä. Aivan ihana paikka. Minulle kelpaavat kaikki niiden korut, kiitos. Jos jollakin on joululahjaongelmia...



A word or two about the gifts from London. The man didn't go to a yarn store since he had so little free time that I didn't even suggest that. But I got some jewellery from here. I love the place. I'd happily take all their jewellery, thank you. If somebody has trouble thinking of a suitable christmas present for me...

- -

Kissa sai kissanminttubanaanin Harrod'silta. Se on aivan ihana, kissan mielestä siis. Se korvasi ihanuudessaan vuonna yksi ja kaksi samaisesta paikasta ostetun kissanminttusikarin. Tottahan sikari on kyllä hienostuneempi kuin banaani mutta nyt ei ollut varaa valita. Pääasia että lahjan saaja on onnellinen. Toinenkin lemmikkini, iPod, sai myös tuliaisen. Nyt se on pinkki, eikö olekin ihq? Tämä ei kyllä ollut päättävä tekijä vaan se, että moiselle ei saanut iSkinejä kaupasta kuin mustana, valkoisena ja pinkkinä. Eipä siinä sitten paljon päätettävää ollut. Mutta on se silti hieno. Tuollainen pimeässä loistava malli olisi kyllä aika cool.



The cat got a catnip banana from Harrod's. It is really wonderful, that's what the cat thinks that is. In its wonderfulness it replaced the catnip cigar I got for her from the same place in the year one and two. Although a cigar surely is more distinguished than a banana, the main thing is that the end user is happy. My other pet, the iPod, got something also. Now it is pink, isn't it adorable? This wasn't the deciding factor though, it was the selection. They only had the iSkins in white, black and pink. A bit of a no-brainer really. Although one of those glo-models would have been cool.


No comments: