20.1.08

Etsivä ei löydä - Seek and you shall not find

Elämä voittaa, nyt on jo suhteellisen terve olo. Huomenna sitten taas töihin. Neuloakin ole voinut jo. Esmeralda on edelleenkin kesken, mokoma. Huivi on viimeistä riviä vaille valmis, mutta lanka loppui. Tiedän että minulla on sitä kertaalleen neulottuna ja purettuna yhden kerän verran, mutta kiihkeistä etsinnöistä huolimatta sitä ei ole löytynyt. Purkaa en halua, koska ei se muutenkaan mitenkään järjettömän pitkä ole (toim. huom. pingoitusta ei ole vielä tehty). En kyllä ymmärrä minne se kerä on hävinnyt, luulin tietäväni missä se on. Grr...ja tuota väriä ei taida oikein mistään enää saada (Noro Silk Garden 225) enkä viitsisi yhden kerän vuoksi tilatakaan mistään ulkomailta. Olkoon vaiheessa, ehkä se puuttuva kerä ilmaantuu vielä jostain. En minä sitä nyt poiskaan ole heittänyt.

- -

Life prevails and I'm feeling almost healthy again. So back to work tomorrow. I've been able to knit too. Esmeralda is still unfinished, unfortunately. It's missing the last row but I ran out of yarn. I know I have one ball of it once knit and frogged somewhere. Can't find it thought, and not for the lack of trying. I don't want to frog any of the scarf I've knitted for it does not seem too long (haven't done any stretching yet). I have no idea where the ball has vanished for I thought I knew were I'd find it. Grr...and that colour is discontinued, methinks (Noro Silk Garden 225) and I can't really be bothered to order it from somewhere abroad for I only need one ball, or part of it anyway. I guess I'll just leave it be for a while until I figure out what to do with it. Maybe it'll turn up somewhere for I know I haven't thrown it away.

- -

Vaihdoin siis palmikoihin. Jatkoin joulukuussa aloittamaani villapaitaa ja nyt on etukappalekin valmis. Tässä ne komeilevat päällekkäin. Nyt vielä vaan hihat ja kaulus ja kah, se on valmis. Lanka on ennakkotiedoista poiketen mallia Aran, ei Chunky. Etukappaleen ohjeissa oli jotain hämärää, joten sovelsin hieman ja kaventelin kauluksen reunoissa hieman enemmän kuin mitä vaadittiin. Lankaa on mukava neuloa ja jäljestä tulee kiva. Tykkään.

I changed to cables and continued the sweater I started in December. Now there's both front and back pieces done. Here's them on top of each other. It's just sleeves and collar and I'm done. The yarn is not Chunky as I wrote earlier but Aran. There was something iffy about the instructions on the front piece so I did a few more decreases for the front edge that was called for and it looks good to me. The yarn knits up nicely and the result looks nice too. Me likey.

No comments: