15.11.12

Riemuraitaa - Bold stripes


 
Teinpä sukat, Jaywalkerit, jo toisen kerran. Malli sopii hyvin itseraidoittuville langoille, tästäkin olisi tullut tylsää tasaraitaa.



Made some socks, Jaywalkers, the second pair I've made. I think this pattern suits self-striping yarns very well, for this would have been quite boring with its boring stripes. 

- -

Lanka oli Supersocken jotain, ostettu Karnaluksista elokuussa. Sukat menivät äidille ja hän valitsi itse langankin. En nyt voi väittää kauheasti tästä väriyhdistelmästä pitäväni mutta kyllä niistä nyt ihan kivat sukat tuli. Ja, koska tunnun olevan kykenemätön neulomaan täysin ohjeiden mukaan muita kuin pitsihuiveja, tuli näihinkin ohjeesta poiketen 1o1n-joustin varrensuuhun.

Jaywalker on ohjeena kyllä hiukan ongelmallinen,  sillä tuosta kantapään kohdasta tulee helposti liian kapea. Jouduinkin aloittamaan kerran uudestaan kun valitsin ensin pienimmän koon (äidillä on koon 38 jalka joka on aika kapea) ja siitä olisi tullut aivan liian kapea. Toiseksi pienin koko tuotti napakan mutta kuitenkin vielä jalkaan menevän sukan. Ehkä hieman pidempi kantalappu auttaisi tilannetta jos vielä kolmannet Jaywalkerit joskus teen.


 

The yarn I used was Supersocke something, bought at Karnaluks in Tallinn in August. The socks went to my Mom and she chose the yarn too. I can't say I'm too fond of this colour combination but the socks turned out quite nice after all. And, since I seem to be incapable of knitting anything else than lace scarves as is written these have 1x1 ribbing at the cuff.

Jaywalker as a pattern is a bit problematic, for the stitch pattern does not stretch much and the circumference around the heel can easily be too small. I had to start again for I had chosen the smallest size (my Mom has size 38 feet and they're quite slim) and it was too tight. The next size turned out much better even though they're still quite fitted. If I make a third pair at some point I think I might do longer heel flap so that I could get a bit more stitches to that point. For I quite like the slim ankles and would not want to add stitches there. 

- -

Ja lauantaina Tampereelle messuille! Bussikyydillä tällä kertaa, kun VR:n tarjous meni jotenkin ohi... Aikaa on siis rajatusti mutta toisaalta pääsee messuhallille perille asti.

- -

And to Tampere next Saturday, there's the Finnish handicrafts fair. ! By bus this time because I missed the cheap train tickets... So, the time there is quite limited but at least we get straight to the exhibition center.

1 comment:

Anonymous said...

Löytyykö Jaywalkerien ohjetta suomeksi mistään?