16.6.11

Lörppäkauluspusero - Cowlish sweater

Olen tässä koneneuloskellut lisää. Itse neulonta oli aika nopeaa, suunnittelu ja lankojen päättely taisi viedä eniten aikaa. Kuvien laatu ei päätä huimaa, kun toimin itse omana valokuvaajanani, mutta kyllä näistä saa idean.

Ostin joskus vuonna 2008 Colourmartin ebay-kaupasta 300 g satsin ohutta puuvilla-kashmiria. En enää muista mitä paksuutta tai pitoisuutta se oli, koska kyseessä oli ns. odds'n ends-satsi, eli kartiotonta kartiolankaa joka piti sitten itse keriä. Satsissa oli eniten mustaa ja petroolia, saman verran suunnilleen molempia ja lisäksi vielä hieman vaaleanvihertävää ja beessiä. Päätin jättää nuo pari viimeistä väriä käyttämättä ja tehdä puseron kahdesta ensimmäisestä. Tällainen siitä sitten tuli.


I've machine knitted some more. The knitting itself went fast and smooth, design and weaving in ends was what took most of the time. The quality of the photos is not that great, I was trying to be my own photographer and that never seems to go well. But you get the idea.

I bought sometime in 2008 a lot of thin cashmere cotton from Colourmart's ebay store. I have no idea about the thickness, yardage or percentages for it was an odd's and ends off the cone-lot. Meaning there wasn't any information with the yarn and I had to wind it myself. There were four colours, black and petrol most, about the same amount both and also a bit of green and beige. I decided to skip the last two and make a sweater out of the first two. This is what I came up with.

- -

Yritin tehdä sellaista lörppäkauluspuseroa, mutta olisin voinut ottaa lörpemmänkin kaula-aukon. Nyt se on sellainen hieman löysä. Levensin etuosan reunoissa kainalokavennusten jälkeen yhden silmukan molemmilla puolilla joka neljäs kerros. Näin jälkikäteen ajateltuna olisin voinut lisätä joka toinenkin kerros, mutta lankaa ei jäänyt liiemmälti yli nytkään. Mutta ihan pidettävä pusero tästä tuli. Tämä kun oli kuitenkin heman harjoitusprojekti seuraavalle, niin tiedän mitä voisin tehdä toisin.

Lankaa meni kokonaiset 200 g ja neuloin kolminkertaisesta langasta. Siitä saa jonkinlaisen käsityksen langan ohuudesta. Mitäs sitä muuta...hihoissa ja kauluksessa on pienet mustat käännösreunat. Niskan takaosassa tuo reunus hieman löpsöttää, joten ajattelin sinne pujottaa hieman kuminauhaa. Mietin ensin että tekisin jonkin koristeen beigellä tuohon johonkin olkapään tienoille mutta taidankin jättää sen tuollaiseksi, simppeliksi. Ylemmässä kuvassa on ehkä hieman oikeammat värit, mutta aika hyvin se sopii tuon hameen kanssa vaikka ei ihan samaa väriä olekaan.


I tried to make a cowl neck sweater, but I could have taken a bit looser with more fabric. Now it is just slightly loose. I added one stitch on both sides of the front piece after the arm hole decreases. In retrospect I could have gone every second row but I didn't have much left of the teal as it is. But I don't mind, I think it'll get plenty of wear even as it is. This was sort of a practice project for the one I had in mind after this.

The sweater weighs a whopping 200 g and I used the yarn tripled. It gives you some kind of idea how thin the yarn is. What else...there's thin black turned edges on both sleeves and the neck. The edge turns a bit outwards on the neck so I thought I'd put some elastic cord there to tighten it up. I first thought I'd make some kind of decoration using the beige yarn somewhere around the shoulder but I think I'll just leave it as it is. Simple and elegant. The colours are a bit more correct on the upper photo. I think it goes quite well with the skirt even though they're not completely the same shade.

2 comments:

Meri said...

Tosi kaunis, hyvin käytetty petroolia ja mustaa!

Iida said...

Tosi kaunis ja ihanan yksinkertaisesta tyylikäs!