28.6.09

Löytöjä ja lahjanpoikasta - Yarn finds and the start of a present

Pysähdyin eilen Itäkeskuskessa lankaostoksilla kun tarvitsin ruskeata lankaa. Koska olin liikkeellä aika myöhään, niin ainoa lankaostospaikka avoinna oli Anttila. Sain ruskeaa lankaa ja hieman jotain muutakin. Siellä hyllyssä köllötteli ainakin kolmea väriä silkkivillaa (voi olla että oli neljääkin, en muista tarkasti, mutta ainakin löytyi harmaata, punaruskeaa ja tätä vihreätä). Made in Italy, valmistuttaja Anttila ja koostumus 40% silkkiä, 20% merinovillaa, 30% puuvillaa ja 10% viskoosia. 50 g kerässä metrejä noin 120 ja suosituspuikot 4 - 4.5 mm. Hinta 2.5 € / kerä, että ei paha. Ostin kymmenen.

I stopped at Itäkeskus yesterday for I needed some brown yarn. And since I was there a bit late, the only place to find yarn was Anttila. Yep, I got my brown yarn and a bit of something else too. For there on the shelves was this silky tweed in at least three colours (maybe four, don't remember, but there was at least light gray, maroon and this green). Made in Italy by Anttila and it's 40% silk, 20% merino wool, 30 % cotton and 10% viscose. A 50 g ball holds about 120 meters and the recommended needle size is 4 - 4.5 mm and it cost 2.5 euros a ball. I bought ten.

- -

Olin matkalla anoppilaan ja ostin ruskean langan ja heräteostoksen lisäksi myös valkoista Novitan 7-veljestä lankaa. Ja virkkuukoukun. Istuin sohvalla, seurustelin ja virkkailin. Nyt minulla on franken-Kitty. En ymmärrä miten tuon pään virkkaaminen oli viime kerralla niin vaikeaa. Kyllä se siitä nyt tuli, vaikka ei taidakaan olla ihan täsmälleen ohjeen mukainen mutta ainakin se on ihan selvästi ei-pyöreä. Tungin päähän ja raajoihin vanua täytteeksi ja vartalo-osa saanee sisäänsä myös hieman muovirakeita helpottamaan istumista. Ja vaatteita pitäisi virkkailla myös. Mutta nyt on lahja hyvässä vaiheessa, syntymäpäivät ovat parin viikon päästä. Oikeaa etusormea hieman vain aristaa moinen virkkaamisintoilu, tottumattomalle.

I was on my way to my in-laws when I made the pit stop and on top of the brown yarn and the surprice purchase I bought some white Novita 7-veljestä yarn. And a crochet hook. And then I sat on the sofa, talked and crocheted. Now I have a franken-Kitty. I don't understand how I had such difficulties with the head last time. I got it quite easily this time and even though it's not 100% according to the pattern it's decidedly un-round. I stuffed some fibre into the legs, arms and head, the body will get some plastic granules in it as well to help with the sitting. And I'm planning on making some clothes too. But I'm quite happy with my progress, for the birthday where I'll give this as a present is in two weeks. My right index finger is a bit sore though from all the crocheting since it's not used to it.

No comments: