19.12.04

Ja sitten oli kaksi - And then there were two

Sukkaa siis. Ja tässä ne ovat:

- -

Socks I mean. And here they are:



Ja sitten vähän taustatietoa...lanka on Opal Magic Orange. Tästä olin ja olen lukenut sen verran mairittelevia arvosteluja, että pitihän sitä päästä itsekin kokeilemaan. Tämä on peräisin getknitted.com:sta koska tietääkseni tätä lankaa ei myydä Suomessa. Mitäpä tästä nyt sanoisin...noh, meinasin kirjoittaa pidemmältikin arvostelua, mutta jätetään se toiseen paikkaan. Siis itseraidoittuvasta sukkalangasta on kyse, jos ette jo arvannut. Ihan näpsäkästihän tuosta sukat tulee, vaikka onkin tosi ohutta lankaa (itse pidän vähän paksummasta sukkalangasta, kuten olen varmaan jo maininnutkin). En kyllä pitänyt siitä, että langassa on siellä täällä mustia pilkkuja (kuvassa näkyy esim. oikean jalan sukassa lähellä kärkeä olevassa tumma oranssi-vaalea oranssi-raidassa). Mielestäni se tekee vähän epäsiistin vaikutelman, sillai, "neuloinpa tästä raitasukat, mutta tökin mustalla tussilla vähän ylimääräisiä pilkkuja"-tyyliin.

Niinan tuomio Opal-langalle: onhan se ihan kivaa, mutta en oikein ymmärrä mistä kauhea kohkaus.

- -

And then some background information...the yarn is Opal Magic Orange. I had and have read many good reviews of this yarn that I had to try it for myself. This comes from getknitted.com, because for my knowledge they don't sell this anywhere in Finland. What to say...well, I was going to write a bit longer review, but I thought to save it for another place. Anyway, it is a self-patterning yarn, in case you haven't figured that out yet. And it knits up quickly even though it is pretty thin (and I prefer a bit thicker sock yarn as I believe I've already mentioned). What I didn't like about it was that there's these small black dots here and there (in the picture you can see a couple near the toes in that dark orange-light orange stripe section). In my opinion it creates a bit sloppy impression in "I knitted a pair of striped socks but I used a black marker to put in a little extra dots"-style.

Niina's verdict on Opal yarn: well, it's nice but I don't see what all the fuss is about.

- -

Meillä on ollut tässä parin päivän nettipimento, kun nettiliittymä vaihtoi palveluntarjoajaa ja piuhakin vaihtui suuremmaksi (meillä on nyt full rate-ADSL, jee) ja sitten sitä piti konffata ja sillai (minä olen vain käyttäjä täällä). Siis minä en päässyt bloggaamaan. Mutta tällä välillä sain postissa kirjan Tap-Dancing Lizard: 337 Fanciful Charts for the Adventurous Knitter. Pelkkiä mallikuvioita, ja kuten kansikuvakin sanoo, kyseessä ei suinkaan ole normaaleja "lumihiutale ja sydän"-malleja vaan valikoima on aika laaja, kissoista ja koirista itämaisiin lohikäärmeisiin. Mielessä on V-aukkoinen neule jossa on valkoinen kuvio mustalla pohjalla ja kirjassa oleva yksisarvinen on tällä hetkellä aika vahvoilla. Tosin ensin pitäisi hoitaa pikku juttuja alta pois, kuten kelttiketjun koristama kietaisupusero...



We've had to do without the net for a couple of days at home because we've changed the service provider and also the type of the connection (now we have a full-rate ADSL, yay!). And then there was some configuring to be done etc (I'm just a user here). But during that time I got some mail: Tap-Dancing Lizard: 337 Fanciful Charts for the Adventurous Knitter. All charts, and as you may already guess from the cover, it certainly isn't your average "star and heart"-type charts. The selection is wide, from cats and dogs to eastern dragons. I have in mind something with a v-neck, white figure on black. And there's this unicorn in the above book that tickles my fancy. But first there's something to be taken care of, like the wraparound sweater with celtic chain...


14 comments:

Kati E said...

Minä pidän tuosta Opalin langasta. Se on pehmeää ja ohutta, eikä kutita.

Tosin siitä olen samaa mieltä, että miksi siihen yhteen kohtaan piti sotkea sitä mustaa. Sinulla oranssiin ja minulla punaiseen. Se näytti vähän siltä, että Veeti 2 v 4 kk olisi värittänyt sukkaa. ;) Muuten kyllä ihanaa lankaa!

Kati E said...

Minä taas... Teitkö muuten nuo sukat sillä mukana tulleella ohjeella? Minä tein. Se kantapää oli erilainen kuin meidän "normaali". :S

Anonymous said...

Oiii, kilttikilttikiltti, kopioi mulle steppaava lisko? :) *bambikatse* Mulla on steppaava mies, sen voisi yllättää joskus.

Kristel

Niina said...

Kati: en tehnyt, tein sen ihan "Niina soveltaa"-ohjeella. Ja tein niihin sitten tiimalasikantapään...rupeaa sujumaan jo paremmin tuo :-)
Ja oliko sulla vain yhdessä kohtaa noita läiskiä? Mulla oli aika paljon niitä siellä täällä. Ensin luulin että se oli vain joku virhe, mutta kun niitä vaan tuli ja tuli niin totesin että pakkohan se on olla suunniteltu juttu.

Kristel: eiköhän tuo onnistu :-) Muistutua mua vaan ennen seuraavaa tapaamista, tässä kun on joulua ja kaikkea niin ehdin vielä unohtaa.

Minna said...

No, pilkuista viis... Ainakin sukista onnistui tulemaan hyvin identtisennäköiset!

Niina said...

Minna: totta kyllä, ja se on plussaa :-)

Kati E said...

Niina, kurkkaa täältä sukkia: http://katin.blogspot.com/2004/12/viikonlopun-neulesatoa.html#comments

Oli niissä enempi niitä läiskiä, se mistä en tykännyt oli tuo kantalapussa oleva raita, missä on vaaleahkoa punaista ja mustaa samassa. Ne musta-valkoset oli ihan ok musta.

Niina said...

Kati: joo, kyllä mä noi sun sukat näin :-) Tuosta vaan ei kauhean hyvin niitä läiskiä näe. Mutta joo, tommosten itseraidottuvien kanssa pitää vähän olla tarkkana että mihin väliin sen kantapään neuloo.

Kati E said...

Mä en jaksanut vaihtaa sitä raitaa kantapään kohdalla. Hyvät ne noinkin on, ja sitä paitsi kuka tuijottaa omien sukkiensa kantapäätä? Joku akrobaatikko ehkä? :D

Kati E said...

Eih, kun nyt mä hokasin, että mitä läiskiä sä tarkoitat. *tyhmä* Mä tarkotin sitä kohtaa missä oli enemmän mustaa eli sitä seuraavaa raitaa.

Niina said...

Ah, joo, ilmankos, me siis puhuimme ihan eri asioista :-) Mutta nyt ymmärrän mistä sinäkin puhuit.

Nimuel said...

Hihihii! Sinä kirjoitat niin hauskasti.=) Sukat on oikein kivat. Positiivisen väriset.

AnneV said...

Dodii, jokos mun palopuheeni Tap-dancing Lizardista alkaa tuottaa tulosta? Samoilta tekijöiltä myös Enchanted knitting - ohuempi kirja, suurempia kuvioita, perustuvat myytteihin ja kansanperinteeseen eri maissa. Neulontalistan kirjaluettelosta pitäisi löytyä tarkemmat tiedot.

Niina said...

Anne: no sun palopuhe on valitettavasti tainnut mennä multa ohi, mutta väliäkö tuolla kun lopputulos on kuitenkin halutunlainen ;-) Sitäpaitsi tuo Enchanted Knitting kuulostaa kivalta...