30.5.11

Äidille ja tyttärelle - For Mother and Daughter

Blogini osoittaa lieviä omituisuuden merkkejä, mutta koska pääsen kuitenkin vielä kirjautumaan sisään niin pitää käyttää tilaisuutta hyväksi ja päivittää. Eihän sitä tiedä koska sitä käy itsellekin huonosti - tähän asti kuitenkin kommentoiminen muiden blogeihin on onnistunut kuten myös kirjautuminen blogiin.

- -

My blog shows some signs of oddity but since I can still log on I decided to take advantage of that and update. After all, one never knows when the same thing happens that has happened to many but so far I can still comment on blogs and log into my own.

- -

Neulepaita lilluu edelleen liemissä - Vanish auttoi kyllä paljon mutta ei neuleesta vielä ihan tasaista tullut. Nyt on vuorossa värjäytymien poistoliemi, toivottavasti huomenna pääsisi taas värjäyspuuhiin. Koska neuleet on nyt tyyliä plääh niin esittelen taas koruja. Kävin viikonloppuna vierailulla ystävällä jossa syntymäpäiviä olivat tässä kuussa viettäneet matkoilla sekä äiti että tytär. Nelivuotiaalle tein kuminauhaan kaulakorun erilaisista lasi-ja muovihelmistä. Löytyipä mukaan jokunen lasisydänkin. Sievää ja kun menossa oli prinsessavaihe niin koru päätyi heti kaulaankin.


My last knit is still stewing in its own liquids - the Vanish gel helped much but did not make the knit totally unicoloured I'm trying something else now. Hopefully I can get to dye it again tomorrow. But because my knits are a bit blah at the moment I'll show you a couple of pieces of jewellery I made. Last weekend I visited a friend of mine where both the mother and daughter celebrated their birthdays this month. For the daughter I made a necklace using elastic cord and some glass and plastic beads. I even managed to include some heart-shaped glass beads. Pretty and since the little lady was into pricesses that day the necklace got into use straight away.

- -

Kaulakorun kaveriksi päätyi Roomasta ostettu Minni-laukku. Olisi melkein kelvannut itsellekin, hieman isommassa koossa.

With the necklace went a Minnie-bag I found in Rome. I would not have minded one myself if they had offered it in larger size.

- -

Äidille lasihelmiä ja kullanvärisiä makeanveden helmiä solmittuna mustaan keinokuitunauhaan.


And for the mother glass beads and gold-coloured freshwater pearls knotted into a black pearling cord.

- -

Tässä kuvassa hieman oikeammat värit. Lasihelmet ovat kauniita kultapohjaisia sylintereitä missä mustia ja värikkäitä läiskiä. Kauppa kutsui näitä Picasso-helmiksi.

The colours are more real in this photo. The glass beads are lovely gold-based tubes with spots of black and colour. The shop called these Picasso beads.

- -

Ehkä seuraavaksi kesäkoru itselle?

- -

Maybe next a summer necklace for me?

No comments: