9.4.08

Pieniä iloja - Small pleasures

Olen tehnyt kaikenlaista pientä. Näitä kämmekkäitä on nyt kaksi (ja langanpätkätkin on päätelty). Ylhäältä aloitettu Colourmartin kashmirista, Bainbridgen kaveriksi. Yksi kerä ei ihan riittänytkään myös kämmekkäiksi, joten jatkoin alaosaa vaaleanpunaisella ja vaaleanruskealla. Mielestäni näistä tuli ihan sievät ja sopivat. Ja lämpimät.

I've done small things here. There's two of these fingerless mittens now (and the ends are woven in), made with Colourmart cashmere to go with the Bainbridge. I did not have enough of one colour so that's why I started from top down. And when I ran out of yarn I continued with two strands held together, one pale pink and one brown. Looks nice in my opinion, they're cute and warm.

- -

Titanwoolit taipuivat viimein kerille, enemmän tai vähemmän kauniille, enemmän pienille kuin isoille langansotkeentumisongelmasta johtuen. Osa niistä on jo päässyt puikoille, kaulahuiviksi. Mutta jos rivillä on 551 silmukkaa niin yhtä sellaista neuloo tovin eikä valmista tule kovin nopeasti. Raitoja on onneksi kiva neuloa. Tässä kuva mobiilista keräntekoyksiköstä.

The Titan wools ended up in balls finally. They ended up being more or less pretty, more small than big because of the yarn ended up tangled easily. Some of them are already on the needles, becoming a scarf. But if there's 551 stitches on a round one knits one round a while and the amount of finished rows is not great. Stripes are fun to knit, though. Here's a photo of my mobile ball-winder unit.

- -

Esmeralda on valmis, no, en ole vielä päättänyt mitä laitan reunoihin mutta neuletyö on ohi. Ei, en ole vieläkään löytänyt kadonnutta kerää, joten luovutin ja ostin sinnepäin-väriä jotta saisin viimeisen rivin tehtyä. Eikä siitä huomaa mitään. Olisin ottanut kuvan mutta hyvää lankaa arvostaa täällä muutkin kuin minä. Noro todettiin mukavaksi ja käyttökelpoiseksi ja lopuksi sen päälle rojahdettiin röhnöttämään.


Esmeralda is finished. Well, almost, I still haven't decided what kind of fringe I'll do but the knit part is over. And no, I still haven't found the one missing ball but I gave up and bought a similar colourway so that I could finish the last row. And you can't tell the difference. I would have proved it to you with a photo but someone else appreciates fine yarns here too. Noro was found to be comfy and good and after it received a good pounding it was approved of by sleeping on.

- -

Ensi kerralla: nukenvaatteita!

- -

Next time: doll clothes!

No comments: