Koko juttu ärsyttää minua niin suunnattomasti että tunnen tarvetta avautua... Ensinnäkin, kiitokset kaikille Cloudin ihastelijoille, minä pidän siitä myös. Löysin jopa yhden jokseenkin sopivan paidan sinne alle.
Ja sitten itse asiaan...tilasin tässä jokin aika sitten Adrienne Vittadinin ohjekirjoja eräästä nimeltämainitsemattomasta paikasta USA:ssa (juttu on vielä kesken, siksi ei nimeä). Koska eräs tuttuni sattui olemaan ko. maassa, ajattelin käyttää häntä hyödyksi ja pyysinkin toimittamaan kirjat sinne (halvemmat postikulut). No, sitten minulle vastattiin että kirjani myöhästyisivät ja saisin ne parin viikon päästä, jolloin ystäväni olisi jo poistunut maasta. Siispä vastasin että okei, mutta toimittakaa ne kirjat tänne Suomeen. "No problem" minulle vastattiin. No, luottokorttia veloitettiin ja kirjoja ei kuulunut. Yhteen tiedusteluun tuli "vastaan kohta"-vastaus (eikä mitään sen jälkeen) ja toiseen ei vastattu ollekaan. Kolmas olikin sitten jo hieman kitkerämmän sävyinen ja siihen sainkin vastauksen: kukaan ei kuulemma ollut kuullutkaan mistään sähköposteista ja juu-uh, kirjat toimitettiin jo aikaa sitten sinne USA:n osoitteeseen. HIENOA! Kyseessä ei nyt ole kuitenkaan mikään kauhea rahallinen häviö, mutta potuttaa vaan niin suunnattomasti kun minulle nimenomaan luvattiin toimittaa ne tänne Suomeen. Juttu on siis kesken vielä, mutta meinaan kyllä vaatia uusia kirjoja tänne tai rahoja takaisin. MUR!
- -
The whole matter bugs me so much that I feel the need to open up here a bit... First I'd like to thank you all who admired my Cloud, I like it too. And I even found a somewhat suitable top to wear under it.
And then to the matter that bugs me. A while ago I ordered some Adrienne Vittadini pattern books from an unnamed place in the USA (the thing is ongoing so I won't reveal the name of the shop). And since an acquaintance of mine happened to be visiting the States at that time I decided to take advantage of her and asked the books to be delivered to an address there. However, I got a reply stating that the books would be delayed and I replied that in that case I want the books to be delivered here and gave my address. "No problem" was the reply. The credit card was charged but books were late in arriving. I inquired after my order twice, and the first email got "I will check this later"-reply (and of course no later checking occured) and the second one got no reply. The third email was considerably less polite and that got an answer of the type "this is the first time I've heard of this" and stated that the books were delivered ages ago to the USA address. GREAT! It isn't a big issue as far as money is concerned, but I'm really irritated at the moment since I was promised that the books would be delivered to Finland. The case is ongoing but I'm going to demand either new books or my money back. GRR!
Ja sitten itse asiaan...tilasin tässä jokin aika sitten Adrienne Vittadinin ohjekirjoja eräästä nimeltämainitsemattomasta paikasta USA:ssa (juttu on vielä kesken, siksi ei nimeä). Koska eräs tuttuni sattui olemaan ko. maassa, ajattelin käyttää häntä hyödyksi ja pyysinkin toimittamaan kirjat sinne (halvemmat postikulut). No, sitten minulle vastattiin että kirjani myöhästyisivät ja saisin ne parin viikon päästä, jolloin ystäväni olisi jo poistunut maasta. Siispä vastasin että okei, mutta toimittakaa ne kirjat tänne Suomeen. "No problem" minulle vastattiin. No, luottokorttia veloitettiin ja kirjoja ei kuulunut. Yhteen tiedusteluun tuli "vastaan kohta"-vastaus (eikä mitään sen jälkeen) ja toiseen ei vastattu ollekaan. Kolmas olikin sitten jo hieman kitkerämmän sävyinen ja siihen sainkin vastauksen: kukaan ei kuulemma ollut kuullutkaan mistään sähköposteista ja juu-uh, kirjat toimitettiin jo aikaa sitten sinne USA:n osoitteeseen. HIENOA! Kyseessä ei nyt ole kuitenkaan mikään kauhea rahallinen häviö, mutta potuttaa vaan niin suunnattomasti kun minulle nimenomaan luvattiin toimittaa ne tänne Suomeen. Juttu on siis kesken vielä, mutta meinaan kyllä vaatia uusia kirjoja tänne tai rahoja takaisin. MUR!
- -
The whole matter bugs me so much that I feel the need to open up here a bit... First I'd like to thank you all who admired my Cloud, I like it too. And I even found a somewhat suitable top to wear under it.
And then to the matter that bugs me. A while ago I ordered some Adrienne Vittadini pattern books from an unnamed place in the USA (the thing is ongoing so I won't reveal the name of the shop). And since an acquaintance of mine happened to be visiting the States at that time I decided to take advantage of her and asked the books to be delivered to an address there. However, I got a reply stating that the books would be delayed and I replied that in that case I want the books to be delivered here and gave my address. "No problem" was the reply. The credit card was charged but books were late in arriving. I inquired after my order twice, and the first email got "I will check this later"-reply (and of course no later checking occured) and the second one got no reply. The third email was considerably less polite and that got an answer of the type "this is the first time I've heard of this" and stated that the books were delivered ages ago to the USA address. GREAT! It isn't a big issue as far as money is concerned, but I'm really irritated at the moment since I was promised that the books would be delivered to Finland. The case is ongoing but I'm going to demand either new books or my money back. GRR!
7 comments:
S y m p a t i a a :)) ja teetäkin laittaisin mutta taitais bittitaivas kastua ja johan tuo oikea taivas tiputtelee kyyneleitä ihan kylliksi.
Voi, toivottavasti saat kirjasi tai edes rahasi! Minäkin odottelen että Play.com lähettäis mulle uuden Knitting on the edgen, kun eka oli märkä, ja toivon tosiaankin että maksavat ne postikulut takaisin, kun niihin meni hulppeat 15e...
Ja Cloud on muuten todella hieno!
Onpa epämiellyttävä kokemus sulla sekä Susannalla. :S
Onhan sulla ne meilit tallessa, jotta voit laittaa sinne takasin, että näin lupasitte???
Jos ei muu auta niin mennään potkaisemaan niitä. ;)
Saat paijausta ja sympatiaa! Olipas todella TÖRKEÄÄ. Arvaa vaan, tilaanko minä niitä Vittadineja enää tämän jälkeen!
Kati: on joo, laitoin sinne liitteksi juuri ne mailit joissa ilmoitin toimitusosoitteen muutoksesta.
Nanna: joo-oh, ei kyllä kauhean kivalta vaikuta. Ei nähtävästi firman sisällä kulje tieto henkilöltä toiselle :-(
Heijoo mennääskin sinne oikein porukalla pistämään tilaukset järjestykseen! Mulla olis kans kaks kaunista sanaa sanottavana Interweaven porukalle, joka laskutti lehtitilauksen tuplana eikä koskaan kans tullut hyvitystä - sama juttu siinäkin että ensin ei löydy koko tilausta ja sitten lopuksi sanotaan, että olemme siirtäneet kirjeenvaihdon asianosaiselle osastolle... eli mappiin ööööööö. Niin että koskas neulontalista goes America?
Anne: joo, mennään sinne ja lyödään niitä lättyyn *g*
Mä laitoin tuonne toissapäivänä mailia ja odotin jotain vastausta eilen, mutta ei vieläkään ole mitään kuuluut...prkele!
Post a Comment