6.9.05

Mitäpä Puolaan? - So what's up in Poland?

Nyt kun antibiootit ovat ottaneet homman hoitoon eikä minua uhkailla enää laitoshoidolla (vaikka kotona pitää olla r-a-u-h-a-l-l-i-s-e-s-t-i) niin ajattelin viihdyttää teitä hiukan Puolan kuvilla (klikattavia). Siis, kas, tässä:

- -

Now that the antibiotics have kicked in and I'm not being threatened with hospitals anymore (although I have to take it r-e-a-l-l-y e-a-s-y at home) I thought I'd entertain you with pictures (clickable) of Poland. So, here:



Neuvostotyyliä, kulttuuri-ja tiedepalatsi /Soviet style, the palace of culture and sience


Kaupunkikuvaa Krakovasta/City view of Krakow


Ja päivän neuleaiheisessa osuudessamme esittelemme tänään kätevät puulaatikot jotka löysin Krakovasta. Näitä löytyi useamman laisia paristakin kojusta Verkahallista joka sijaitsee keskellä toria. Olin jo pidempään miettinyt kätevää säilytyspaikkaa puikoille ja muille neulevermeille, mutta en vielä ollut saanut ostettua mitään. Sitten törmäsin näihin laatikoihin, ja kah, nämähän ovat täydellisiä neuletarvikevarastoja! Ostin siis kaksi, isomman kaksiosaisen ja pienemmän yksioisaisen (ei kuvassa). Molemmat ovat samanlaisia kauniita tumman punaruskeita kaiverruksilla. Aivan ihastuttavia ja hyvää työtä (näin sanoi jotain asiasta tietävä Hannu, minun mielestäni ne olivat vain nättejä). Kyllä nyt kelpaa säilytellä puikkoja!



And in our knit-related story of the day presents you with these two handy wooden boxes I found in Krakow. These and many other kinds were found at least in a couple of stalls in the Cloth Hall in Krakow (situated in the middle of the market square). I had been looking for something to keep my knitting stuff in for a while but hadn't managed to buy anything yet. But then I found these boxes and what do you know, they're perfect for the job! So I got two, a bigger two-compartment one and a smaller (not in picture) one-compartment one. Both are alike in design, lovely mahogany coloured with carvings. Truly lovely and good work (this was pronounced by Hannu who know something of these things, I just thought they were pretty). Now I sure have a nice storage for my knit-things!

1 comment:

Kati E said...

Toi lehmä on tosi hauska! Ton tyylisiä meillekin tänne harmaaseen pimeyteen piristeeksi. :D